tisdag 30 juni 2009

Sommar, sommar, sommar...


UNDERBART !
Shit va jag är dålig på att uppdatera bloggen, men måste medge att jag inte ägnar så mkt tid vid datorn i denna sommarhettan=)

Helgen va iaf super!! I fredags va jag å Anders hem till Lotta å Martin å softade med några glas skumpa. myste massa med Wille oxå såklart <3 jättetrevlig kväll. Lördagsmorronen gick vi å käkade frukost på Johanssons, vi handlade lite för kvällen(då blev det grillning hos lojti å martin) Supertrevlig kväll verkligen, först blev det Lindströms, sen ställde dom sig å sjöng för mig efter kl.12 på torget haha, så söta vänner jag har! Sen gick vi till hotellet å festade vidare.. blev dock ganska lugnt för mig där, ville inte vara bakis på min födelsedag.
På söndagen fyllde jag som sagt år, började dagen med att gå hem till mina föräldrar å åt mysfrukost<3 fick massa fina presenter av dom: vinglas, underkläder, vita leggings, blommor, presentkort m.m. Runt 1 tiden kom Anders, Lotta å Martin, Wille till mig å fikade, fick trisslotter å choklad :)) På kvällen kom släkten, vi grillade jättegot mat, fick pengar å mer lotter, me like!
Igår kom Empan å Anders till mig å fikade, då fick jag ett asfint halsband å jättefina örhängen :) TACK <3 Va underbart att träffa min lilla Empzi igen :) har saknat henne när hon va på peace&love hehe.

Igår badade jag hela dagen förresten, med jenny, fia, marie, simon å freddy=) Superhärligt, vi va vid Hallstagropen, i 5 hela timmar hehe. Jag blev dock helt bränd, men idag har jag blivit brun istället för kräftröd haha, shit är inte van vid att solen tar såå mkt i Sverige, helt sjukt vilken värme :P Så idag tar jag en paus från solandet, vid 3-tiden åker jag, Empan, Fia å Anders till Uppsala å shoppar lite :) Men imorron blir det ut igen, ska sola å bada med Lojti då =) lovely.

Nej ska pysa.. lär städa lite innan jag åker =) pussheej

onsdag 24 juni 2009

=)


Godkväll ! Klockan är nu 23.18 å jag ska strax krypa ner i sängen å läsa lite=)
blev inge bad för mig idag, SUUUCK! men passade på att gå ner på stan å luncha med mamma, fixa nytt pass hos polisen, kortet blev väl sådär haha... köpte nagellack depend nr.158 som Jenny har, va tvungen, det är fan det snyggaste nagellacket som jag sett, haha. Köpte även en ram till bilden på Ayla. Sen åkte vi till Åkra å handlade jordgubbar, å jag hämtade ut Ayla kortet.. så fiiint. Nu sitter det på min vägg, himla fint blev det må jag säga! På kvällskvisten tog jag å Ehlina en promenad, va så skönt å svalt ute nu =) härligt att röra på sig=) Imorron efter frukost åker jag med Ehlina till V-ås för att tömma ur hennes lägenhet! självklart hjälper jag min darling=) sen ska jag lägga mig å sola på mammas baksida=)

Nej det va allt för idag kära vänner. Haha.
Puss å godnatt!

tisdag 23 juni 2009

SOMMAR!

Hejsan hej :)
Vilket väder vi har... asså whioooo underbara vecka !
idag tog jag faktiskt årets första dopp! eller vi va i ganska länge, så det va mer än ett dopp ! haha. jag å Anders drog till Månsan, skulle egentligen bada vid privatbryggan, men där va det massa snorungar så vi gick till själva månsan dårå haha :P det va 22 grader i vattnet, å massa folk. Shit det va askallt när man skulle gå i, men sen blev det faktiskt ganska skönt :) Imroron om inte min "vän" har kommit på besök så ska jag bada igen, med Jenny m.fl i Hallstagropen :) har aldrig badat där så det ska bli sköööj :))

Iaf igår hämtade jag mina pocketböcker! Ska börja läsa ikväll när jag lägger mig, wihi myspys!

har skickat in en förstoring av ett kort på Ayla, det har kommit nu! så ska hämta det imorron :) blir en jättestor tavla ovanför min soffa.. så fint=)
nej allsång nu, haha!

söndag 21 juni 2009

Ännu en helg som snart är över!

Tjolahooo(e)!

Midsommarafton va braaa. Jag, Empan, Fia, Anders, Ehlina, Sara och Engela va hemma hos mina föräldrar och grillade, för dom va borta. Massa god mat å efterrrätt :) Sen drog vi vidare hem mot mig för att festa aaass haha, massa roliga lekar, det va skooj =) Sen drog vi till Engela på lite efterbrak.

Igår vaknade jag 9.30!!! kan aldrig sova när jag har festat, iaf inte så länge :P Efter att Jenny slutat jobbet så åkte vi till Kalk med hundarna å promenerade där som vanligt :) Såå underbart skönt att gå där :)

På kvällen blev det myskväll å pizza! Med underbara vänner :) somnade tidigt igår haha! har sovit elva timmar inatt, det behövdes, såå skönt!
ska strax samla ork till att hoppa in i duschen, men är såå tröött å seg! Sen ska vi traska till mormor å morfar för att hälsa på =)
Very nice=)
Hoppas Ayla kommer hem snart...saknar henne!
Pussheej

torsdag 18 juni 2009

Har äntligen fått helg...

...tack för det!

ja nu har man jobbat färdigt för denna vecka! Förskolorna har stängt imorron så :) tror att alla har det iaf ! Iaf idag hade vi midsommarfest med barnen, såå kul=) Klädde midsommarstången som vi sen dansade runt, åt bakelse, sen blev det grillspett å massa gott till mat=) Efter jobbet drog jag direkt ner på stan för att fika med Empan å Anders =) Niiiiice. Så det ska bli skönt med lite ledighet för en gångs skull :) Men jag trivs som fisken i vattnet.. blubb blubb höhö

Jahapp imorron är det midsommar! Kommer börja dagen med en solning med anders å empan på stan! Sen ska vi till Coop å handla mat m.m till kvällen =) vi ska grilla i mina föräldrars hus, massa gott ska vi äta =) å dricka hähä ;) sen drar vi hem till mig å festar vidare.. whop whooooop. Jag längtar !

Idag fyller min pappa år, hela 59! Grattis =)

PuSs

tisdag 16 juni 2009

Sorry!

Ledsen att jag inte har skrivit på ett tag. Men jag har fullt upp med jobb !
Nåja... hmm det va alltså i fredags som jag skrev sist! Vad har hänt sen dess? JO!
Lördag: Vaknade kl.11.30 från att ha sovit i tolv timmar. Pigg å fräsch kände jag mig =) På dagen köpte jag å Jenny thai å satt hos henne å åt, samtidigt som vi satt å kollade på Twilight som vi hade hyrt ! Å herregud vilken bra film ! jag döööör, jag blev kär, inte bara i honom, utan i hela filmen, den är så FUCKING bra !! Wihiiii. på kvällen blev det fest, Empan kom till mig, Jenny, Jess å Siri va även med, sen blev det hotellet, bra kuuuul :) <3
Hela söndagen va självklart tvärlugn, lirade lite bingolotto med mamma på kvällen :) Det är ju kuul, men jag vann inget, jäla skiiit höhö... men men så kan det gå !
Igår morse ringde Resursen, så då fick jag jobba, eller med andra ord, jag jobbar hela veckan =) förutom på fredag för då är det stängt =) Älskar att ha massa jobb, jag HATAR att gå hemma och inte göra ett jöta... hehe. Verkar som att det blir en del nästa vecka oxå =)

Iaf igår efter jobbet så gick jag å Ayla för att hälsa på mormor å morfar :) Riktigt trevligt.

Såå nu ska jag kolla Paris Hilton&DH! dagens tisdagsnöje =) Förutom att solen har lyst idag , kan inte bli bättre?!

TJING :)

fredag 12 juni 2009

Fredag kväll.


Helluuu =)
Då är det äntligen fredag, är ganska seg efter 3 hårda arbetsdagar. Men jag lever å hoppas på massa jobb nästa vecka=) När jag slutade drog jag direkt till gymmet för att bränna lite fett hähä.. va dock så trött så blev inte lika intensivt som jag hade tänkt! Sen va det bara hem, ta en snabbdusch, sen mötte jag upp mamma på stan, när jag kom dit så hade hon nyss träffat på mormor å morfar, så vi alla gick å fika, eller ah inte mormor för hon va tvungen att shoppa lite haha söt=) Sen började det spöööregna å har hållt på sen dess! På kvällskvisten tog vi en tripp till åkrahallen å handla lite allt möjligt. Jag å AYla spenderade kvällen hos mina päron, å nu har vi kommit hem för en stund sen.. gick in till jenny å kollade läget, hon, jonas, brorsan, å strumpan satt å festade.. jenny tyckte att jag skulle korka upp, men haha neej jag är så trött.. men ayla fick leka lite med santos =)nu har hon nyss käkat ben, ska snart lägga mig brevid henne, så ska vi snarka ikapp.. ayla vinner lätt haha min lilla skruttis=)

Igår skrev Ehlina på kontraktet, så vi blir officiellt grannar den 1 juli(eller tidigare) så underbart! så igår kväll satt vi här å mös å snackade gamla minnen, å hur kul det ska bli när hon flyttar in =)

Åh gäääsp vad jag är trött! ska bli så skönt att få sova ut imorron, ska stänga av mobilen inatt så jag får min skönhetssömn..hähä. Imorron kaanske jag sticker till badhuset å simmar, iaf solar! men om det öser ner som det har gjort idag så tänker jag vara inne hela dagen.. hööh. Passa på att städa lite kanske.. fast ah det är ju inte stökigt precis men man kan ju alltid ta fram dammsugarn, å torka lite golv! På kvällen kommer Empan till mig, hon ville att vi skulle ha en karatefylla, å hey gärna för mig, med min sötis!! =)

Idag hade Tias vart hos mina päron för andra gången den här veckan, å självklart va jag på jobbet så. saknar honom =( han har vart nästan 3 veckor i Spanien(angående jobb) gratis semester.. neeger =)
Nej ska loda lite till vid datorn sen ska jag krypa ner brevid skruttan=)
Grattis till min syssling Philip som tar studenten idag=) <3 Nu börjar livet darling=) hähä.

PUSSHEJ!

onsdag 10 juni 2009

Work work :)


Hejsan hej =) kom precis in efter en godnattcigg med jenny frugis :)
Idag har jag jobbat mellan 9-17.45, bra segt men jag gillar det :) Sen va jag å jenny vid kalk å gick med vovvsingarna i skogen där, så skönt =) Sen kollade jag på Greys avslutningen.. asså fyfan va bra det va, det va så hemskt.. :/ Nu är det bara att lägga sig och hoppas att John Blund hälsar på så snabbt som möjligt. Imorron ringer pappa å väcker mig kl.6, då är det bara att gå hem till dom å droppa av Ayla, så duschar jag å fixar mig där, är ändå närmare att åka till jobbet därifrån =) Jobbar till 16 sen på kvällskvisten ska jag följa med Ehlina å kolla på lägenheten..för er som inte vet... MIN Ehlina ska bli min granne! hon ska få lägenheten under mig. tror ni jag är glad eller? va va va :D så underbart.. nu ska det bli som gamla goda tider. KAn inte bli mer toppen, ha 2 av sina bästa vänner som grannar, å söta Jessi =) JAG gillar det!

Nej ska sussa nu... natti natt

tisdag 9 juni 2009

Bra dag!


Hej hej :)
Har precis kommit hem från stan , först bjöd mamma på lunch på Akropolis, fisk,potatis med spenat, mums! Sen gick jag å fikade med Jessi å Anders, vi gick till Schellins för jag ville fika hos Sanna :) Va underbart kul att träffa min gamla bästis <3 Hon hade lugnt med kunder så hon satt å fikade med oss, har saknat henne!!
Ska strax ut på långis med mamma å Aylis :) Har fått jobb imorron å på torsdag :) Imorrn är det 9-17.30, torsdag 7.30-16, ska jobba på mina favoritställen, Bellan å Turbo =) Wihi jag gillar det... har fyllt i att jag kan jobba hela sommaren så jag hoppas att jag kommer få nåt :) Men det ser mörkt ut hehe... men man kan alltid hoppas!

Helgen va perfekt :) Lördags blev det förfest hos Mirnas föräldrar, va jättetrevligt, sen blev det hotellet för att kolla Byzan&Larie, dom är ju bara för bra... så grymt duktiga tkr jag!
Söndags va jag bara hemma å tog det lugnt.. kollade sista avsnittet av Gossip Girl, ÄNTLIGEN BLAIR&CHUCK, som jag(alla) har väntat... längtar tills nästa säsong, kan bara tänka mig hur spännande det kommer bli hiih :)

Nej ska röra på mig nu =) PussPuss

lördag 6 juni 2009

Saturday!

Hej hej .
ska strax hoppa in i duschen, sen ska jag åka till Mirna som är i Sala nu hihiihi wiiiee <3 ska sitta där å tjöta ett tag, sen är det väl bara hem å fixa sig för kvällen? hehe. Vi ska grilla hos Mirnas föräldrar, ska bli så trevligt :) Sen blir det självklart hotellet wiiee. Byz & Headlines releasefest kan man ju inte missa ;) Ska bli skoooj.
Igår jobbade jag till 17, gick bra! Sen va det bara hem å changa lite, sen drog jag, jenny, mickis & tilde ner på stan för att kolla på studenttåget å alla bilar hehe, kände verkligen när jag stog där, att jag vill oxåååå hehe. Fattar inte att det redan har gått 2 år? iaf sen hem å käkade med papi, sen hyrde jag å jenny film "I taket lyser stjärnorna" en jättebra svensk film, me liiiked=) blev massa mumsigt oxå såklart =) sen en kvällspromenad innan man skulle sova, perfekt fredagkväll =)

Nej ska pysa nu ... trevlig kväll allihopa=) Pysss

torsdag 4 juni 2009

Regn igen


Hallååå vart tog sommaren vägen? Idag har det regnat konstant/nonstop heela dagen, inte ens ett litet uppehåll? det är ju fan inte normalt.. men jag trotsade regnet på dagen å gick å gymmade, det är ju faktiskt det bästa jag vet, å regn kan inte stoppa mig =) sen käkade jag rester från igår, vi gjorde en jääättegod sallad, sen va det bara att städa! har äntligen tagit bort kuddöverdragen och sofföverdraget, eller hur man säger.. det ligger i tvätten nu! Så min soffa är nu heeelt naken.. haha. Är tänkt att jag ska köpa svarta överdrag istället, blå passar inte riktigt in hos mig. Men tills dess så kan det ju iaf se fräscht ut hehe.
Jahapp imorron är det jobb då.. har vart ledig hela veckan, så känns liiite drygt att ha sin enda jobbdag på en fredag, 9-17 dessutom! Morr.. är på ett ställe som jag bara har vart på en gång, så ser inte framemot det så mkt. :( men men det är bara att bita ihop lixoom. Pengar pengar får man tänka =)

Igår va jag å mamma på shoppingrunda i V-ås! Älska! Jag köpte: jeansleggings(3 år senare men nu är jag med), 2 klänningar, 1 top, en t-shirt(gul,asstor,asfräsch) 2 nagellack, örhängen(stora pärlor, asfräscha) rosa pumps, älskar!! å lite till tror jag att jag köpte.. kommer inte ihåg hehe. Kändes så skönt att kunna shoppa loss, va längesen för min del =)

Nej nu ska jag käka firre myymmaaa=)
pussheej

tisdag 2 juni 2009

åh suuuck!


Jag blir så lack av detta väder! Igår va det värsta sommarn, men idag är det samma skitväder som det har varit i en månad?! åååååååh! aldrig kan man få va på bra humör :( har iaf tränat ett riktigt hårt pass idag.. sprang t.om på löpbandet, men enbart för att jag blev själv på slutet hehe.. så skönt :D jag vill fan bli SMAL !
hade tänkt åka till v-ås idag när jag ändå är ledig... men känner inte för det längre. Blir att dra ner på stan ist med Allerbrand å Anders på en fika :) Ska bli mys. Känner att jag borde städa oxå.. usch nu är jag sur!

Finns så många muppar i den här stan så jag spyr... folk som hugger en i ryggen, å inte ens kan be om ursäkt.. men skit samma fan jag bryr mig inte !

Kan det inte bara hända nåt kul? Typ att man vinner massa pengar å kan dra utomlands ett braa tag. Jag är så trött på den här stan asså... bläää. Eller att man får ett fast jobb? Eller att man blir så rik så att man slipper jobba. Det vore nåt det. Ekonomiskt oberoende skulle jag vilja vara!
Nej usch ska rycka upp mig nu.
Hej hej.

måndag 1 juni 2009

Superlovely

Hej hej.
Sitter här å är grymt trött! Ska snart käka lite krubb, pasta, gottigott=)
Det här har hänt dom senaste dagarna ;)

Lördags: Mamma fyllde år, så vi drog ner på stan, jag bjöd mammsen på fika, sen kom pappa ner så han följde med mig å kollade efter present, köpte ett halsband som mamma så gärna ville ha, hihi=) Sen tog jag en långis med Ayla i det vackra vädret, sen bakade jag tårtan som vi skulle ha till kvällen=) Kl.18 kom lite folk , blev massa god mat från Åkrahallen, nån bricka med massa mums=) Sen drog jag hem till Lojti å Martin, festade med dom å Robert :) va skööj. Blev dock kanon full så har inte så mkt minne från kvällen :/ Speciellt inte från hotellet.usch skumpa är farligt:P igår hade jag nog värsta bakfyllan i mitt liv.... men det kostar att ligga på topp haha ;) Igår blev det bingolotto med mami(va ju även morsdag) men vi vann inget.. nähä..satan i gatan. Bättre lycka nästa gång?! Imorse ringde klockan 7.45, då va det bara att käka frulle å gå ut med Ayla, sen drog jag Jenny å Santos till vetrinären i Enköping där Santos skulle höftröntgas! Gick bra :D Hoppas han har fina höfter men det tror jag :) Sen åkte vi till brottet i en timme å solade.. va nära på att bada men sket i det haha.. plaskade lite med fötterna iaf :P innan veckans slut ska jag iaf bada, kanske imorron? Iaf sen drog vi hem till oss och la oss ute på filtar å solade å hade det mysigt! Så skönt.. nu är det ju riktig sommar... Nattis kom förbi å gassade lite i solen oxå, även Jessi va med såklart :D hiih :D

Fan man blir bra trött av att vara i solen en hel dag... lixom inte så bra men kan man låta bli? vill man låta bli? Nej! Tar alla chanser som finns att bli neger..haha!
Får se om det bli nå jobb imorron då.. tror jag får va ledig tills onsdag, så känns det i hjärtat... haha. Nej nu ska jag käka sen träffa Jenny en sväng igen.

Pussheeej