tisdag 25 augusti 2009

Cheeea!

Hellu...

För det första fattar jag inte varför jag fastna framför datorn nu, när det är såhär fint väder? Skärpning Madeleine...

Iaf igår lunchade jag med Emmapemma på Johansson, mucho nice!!! :) Sen va det bara hem å gå ut på långis med vovven, blev skogsrundan, så skönt ju :) Idag tog vi lite sovmorron.. nu har vi kommit hem till mamma! men det är ingen hemma här..
Ska strax hem å laga lunch, idag blir det blodpudding & bacon, feeeeettt gooooott! Efter det blir det en fika med Allerbrand å Anders, så nice=)

jag hatar när de blir fel hela tiden.. men pappa ska ringa lite samtal åt mig imorron å ordna upp det där.. snällaste pappa=) igår spelade vi minigolf förresten.. jag loosade som vanligt, pappa vinner alltid haha.. men fan va kul det är ändå=)

HAHA jag kan inte göra annat än att garva... det här är lite småkul.. iaf för mig ;) hähä...

pusshej

söndag 23 augusti 2009

=)


Hej hej... sorry att jag inte har skrivit på länge :P har inte riktigt hunnit..
just nu sitter jag i min lilla lya.. å tittar på ayla som ligger å sover.. världens finaste, vet inte vad jag skulle ta mig till utan henne! <3
veckan som var, har jag umgåtts med mina pärlor! Allerbrand har varit i stan så har lekt med henne bland annat :) jag jobbade i måndags å tisdags! skönt att va igång igen.. :) på onsdagen blev de hotellet.. jösses fattar inte hur man orkar? iaf det va en rolig kväll.. vi förfestade hemma hos mig, ett jävla skönt gäng. Alla blev klapp haha... herregud, men fan va kul vi hade.. sen ägde vi som sagt statt.
Helgen har sett ut såhär, frdags: lugn myskväll framför "vi hade iallafall tur med vädret 22" det va egentligen en B-film, men det va lite småmysig ändå å skojig :) igår blev det fest igen... åkte till Krylbo å åt jättegod mat, sen åkte vi hem till Lotta å Martin å fortsatte festa.. det va himla rolig kväll.. som även den, slutade med hotellet.. haha ja heregud.. :)
idag har jag inte gjort ett jöta.. känns som att det enda jag har gjort är att äta, å spelat bingolotto.. vann inte ett skiiit..
Ny vecka imorron då.. får se vad den har att utvisa :)

är det nån som har förslag på några utbildningar/jobb? då snackar jag allt från frisör till personlig assistent.. vad som helst! känner att jag inte orkar gå runt som vikarie hela tiden. Vill antingen börja nån rolig utbildning, eller få fast jobb.. men det är verkligen inte det lättaste. Men kommentera gärna om ni har nå tips :)

pösshej

lördag 15 augusti 2009

Sjuk :(

Hej hej... helg igen.
Va på grönan i torsdags med Mirna, Anders å Empan... vi hade sjuuukt kul. Bästa dagen på hela sommaren=) å jag åkte karuseller som jag bara hade drömt om att jag skulle våga.. haha stolt=) riktigt nice dag! Va sjuk redan då, men eftersom att kvällen slutade med spöööregn så visste jag att jag skulle va mkt sämre igår.. å jajjemän, igår kom febern å tokförkylning... suuuck.. så igår va jag hemma hos mamma å pappa å grillade å glodde teve. Trodde jag skulle va bättre idag, men icke sa nicke. blir lugnt ikväll med så jag blir frisk... ska äta kräftor å kolla Sommarkrysset, plus att pappa har köpt Mamma Mia filmen till mig.. hehe så söt=) så den ska jag oxå hinna med ikväll!

Fick mess av Allerbrand nyss, hon vill att vi ska åka på en sista minuten om en vecka typ. hade vart bättre om det va typ om nån månad så jag hinner lägga undan lite mer pengar. men får se.. ska kolla min ekonomi men det ser mörkt ut.. men ååh vad jag vill... jag å Emelie i Kroatien lixom... skulle va feett... håller tummarna=) Just ja, resursen ringde igår, så jag ska jobba på måndag.. äntligen drar det igång igen=) ska jobba 7.30-16. Det känns dock väldigt tungt att gå upp kl.6 när man har vart ledig hela sommaren :S men det är bra att man får rutiner igen.. är peppad... hade vart roligare om jag fick börja jobbandet på ett annat ställe men man ska va glad över det man fick=)

Jaja.. hoppas alla har en trevlig helg..

pusspuss

måndag 10 augusti 2009

Åska på gång?


Hej hej...sitter hemma å har sjuukt ont i huvudet, tror att åskan är på G.. har ju förmågan att känna sånt i förväg!
har vart lite dålig på att skriva på sista tiden.. men har vart så mkt annat så har inte riktigt haft ro =)
Iaf i onsdags va det kräftskiva.. vi va hos mina föräldrar å käkade å festade..riktigt goda kräftor, känner att jag måste rekommendera dessa : Turkiska kräftor från Willys! Sååå goda.. godaste på länge faktiskt=) sen slutade det med Onsdagsklubben på hotellet.. very nice. Veckan bestod allra mest av träning, såklart. I helgen då? Fredags va det lugnt.. satt hemma å softade medans alla festade typ haha.. lördag morron vaknade jag upp jätteglad, för mina föräldrar skulle ha kommit hem från Kreta då! Men då ringde mamma å sa att dom skulle vara kvar där på obestämd tid. Det va nämligen nå fel på planet å dom hade inget annat plan.. men med mkt om och men så kom dom hem på söndag=) tack å lov... jag hade haft fest på lördagen å hann inte städa innan dom kom hem.. så blev en del sura miner. Men nu är det fint igen... hehe. Mamma hade köpt Kate Moss nya parfym på planet... har hennes första å den här luktar minst lika gott =)
Är trött på att det händer skit omkring mig om och om igen. Vet inte varför allt händer just mig? Hur som helst så kan jag knappt känna nån smärta längre.. för jag är alltför van! men men...

Kanske dax att sudda ut allt, och börja om på nytt? Egentligen vill jag lämna den här stan. men skulle inte stå ut med att ha vänner å familj så långt borta. Men nångång i framtiden så ska jag lämna den här stan..det är en sak som är säker.
Hur som helst.. det här med högskolan verkar skita sig.. som jag skrev förut å va jag 92:a reserv..och nu är jag 34 typ.. så jag hoppas att alla dessa tackar nej så att jag får en plats på Mälardalens högskola! Men det känns ganska långt bort... vad ska jag annars göra? finns ju inget jobb , å ja är så trött på att gå runt som vikarie. Har inte jobbat på hela sommaren så jag är såå deprimerad... suck.
På tors blire iaf Grönan.. ska bli underbart kul.

Som alla andra veckor så kommer jag träna mest av allt =)
Pusshej...

söndag 2 augusti 2009

Suck

Ännu en helg har passerat. Igår satt jag, Anders, Empan å Fia å förfestade hos mig... sen drog vi till Natte där hon å Marie va... sen blev det hottan . Helt okej kväll. :) idag har jag å Anders käkat thaimat å kollat teve... soft lixom. Nu har jag nyss kommit hem..å Ehlina va inte hemma :( blir nog sängen tidigt ikväll...

Blir inget Gotland heller, blir man deppig eller vad? väldigt rolig sommar lixom...
jaja jag får spara mina pengar å åka utomlands i höst... är sååå trött på det här.

Imorron blire träna igen.. längtar.
Hade inte så mkt att skriva känner jag..helt ovärt inlägg :P
Kräftskiva på onsdag, mummmaaa längtar :)
Jag behöver min mamii

hej